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Was bedeutet abriss des processus styloideus ulnae
Was bedeutet abriss des processus styloideus ulnae









Our study confirms our hypothesis that USF of the tip and base should be left untreated. Our prospective cohort analysis showed that neither the presence, type, nor bony union status of a concomitant USF has any significant effect on patient outcomes or reoperations at 1-year postoperatively.

was bedeutet abriss des processus styloideus ulnae

Conclusions: USFs are a common concomitant injury occurring in nearly half of DRFs treated surgically. Similarly, subgroup analysis showed no statistical difference in QDASH or PRWE scores at final follow-up in united USF versus nonunited USF subjects (QDASH 14.2 vs 6.8, P =. 47) or the PRWE total score (4.8 vs 7.5, P =. When comparing patients with a DRF without an USF versus DRF with an associated USF at 12 months, there was no statistical difference in the QDASH score (6.7 vs 8.4, P =. There were 75.7% of USF (53/70) still not healed by 1-year follow-up. By location, there were 52.9% (n = 37/70) ulnar styloid tip fractures and 46.1% (33/70) ulnar styloid base. Results: There was an incidence of 52.2% (n = 70/134) USF associated with surgically treated DRF. Outcome measures were collected at 3 months and 1 year postoperatively. Functional outcome measures were analyzed using the Quick Disabilities of the Arm, Shoulder, and Hand score (QDASH) and the Patient-Rated Wrist Evaluation (PRWE) scores. Patients with associated ulnar neck and shaft fractures were excluded. There were no treated USF that were excluded. No patients underwent fixation of an USF if present. Methods: A prospective study at a single institution of consecutive DRF treated surgically with volar locked plating was undertaken. The study hypothesis was that there would be no difference in outcomes whether an USF is present or not, with all cases left untreated. The purpose of this study was to prospectively evaluate pain and function outcomes of consecutively untreated USFs in surgically repaired DRFs. Recent studies have found conflicting evidence on whether these fractures treated or untreated effect pain and functional outcomes. Schlussfolgerung Bei anatomischer Reposition und adäquater Refixation der distalen Radiusfraktur erscheint eine operative Versorgung von Spitzenabrissen als auch basisnaher Frakturen des Processus styloideus ulnae nicht notwendig.īackground: Ulnar styloid fractures (USFs) are common concomitant injuries associated with distal radius fractures (DRFs).

was bedeutet abriss des processus styloideus ulnae

Ergebnisse Weder das Vorhandensein noch die Lokalisation eines Abrisses des Processus styloideus ulnae hatten einen signifikanten Einfluss auf die funktionellen und radiologischen Ergebnisse (pfunktionell=0,849, pradiologisch=0,330, pScores=0,426, MANOVA). Durch eine multivariate Analyse (MANOVA) wurde ermittelt, ob ein basisnaher oder peripherer Styloidabriss das radiologische oder funktionelle Ergebnis beeinflusst. Die funktionellen und radiologischen Ergebnisse wurden gemessen. Die Patienten wurden in 3 Gruppen unterteilt: ohne Ulnastyloidfraktur, mit Spitzen- und mit Basisabriss. Eine Versorgung des Ulnastyloids fand in diesem Zeitraum nicht statt. Methoden Mindestens ein Jahr postoperativ wurden 238 von 480 Patienten mit operativ versorgter distaler Radiusfraktur nachuntersucht. Gegenstand der vorliegenden Studie war die Frage der Behandlungsbedürftigkeit dieser Verletzung. Über die Notwendigkeit einer operativen Versorgung der häufigen Begleitfraktur des Processus styloideus ulnae herrscht jedoch noch Uneinigkeit. Hintergrund Kriterien zur Indikation und Art der Versorgung einer distalen Radiusfraktur sind etabliert.











Was bedeutet abriss des processus styloideus ulnae